2012. április 11., szerda

31. nap

Túl vagyok a diéta egyharmadán! :) Ez nálam nagy szó, mert nem sok mindenhez volt az életem során kitartásom.

Tegnap valami nagyon finomat csináltam (legalábbis finomnak néz ki, remélem, az is) :)


A receptet innen loptam, csak mindennek a felét vettem, így csináltam:

Hozzávalók:
Tésztához: 
  • 0,5 kg liszt
  • 3 tojássárgája
  • 5 dkg porcukor
  • 2,5 dl tej
  • 2 ek étolaj
  • 2,5 dkg élesztő
  • fél ek kristálycukor
  • fél cs. sütőpor
  • csipet só
Töltelékhez:
Lekenéshez:
  • 1 tojás
  • 5 dkg olvasztott margarim
Elkészítés:
  1. A tej felét meglangyosítjuk, beleteszünk fél ek. kristálycukrot és belemorzsoljuk az élesztőt. Amikor megkelt, összedolgozzuk a liszttel elkevert sütőporral, a tojások sárgájával, a porcukorral, az étolajjal, a tej többi részével és a sóval. Jól kidolgozzuk és fél órát kelesztjük.
  2. Elkészítjük a tölteléket. A margarint a porcukrot és kakaót habosra kikeverjük.
  3. Ha megkelt, a tésztát három részre osztjuk, és mindegyiket egymás után tepsi nagyságúra kinyújtjuk. Lekenjük a csokis töltelékkel és feltekerjük. Három feltekert csokis rudat kapunk, melyeket összefonunk. A tepsibe sütőpapírt teszünk, és a kalácsot beletesszük. Lekenjük a felvert tojással, majd fél órát kelesztjük.
  4. Bekapcsoljuk a sütőt és felmelegítjük.
  5. Ha megkelt a tészta megsütjük. Nem vesszük ki rögtön a tepsiből a kalácsot, hogy a kifolyt csokoládé ráragadjon az aljára. Langyosan már lehet fogyasztani.


A végén csak tojást kentem rá, - azaz Gábor, mert én mentem aerobicra - nem szoktam margarint. Kicsit talán sikerült túlsütnie, de még most tapasztalom ki a sütőmet... Hiába rakom a legkisebb lángra, és a legmagasabbra a sütőben, akkor is megég kicsit az alja. :(
Képet is csináltam, este felteszem otthonról. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése